Pierwsza wizyta

Pierwsza wizyta zwana KONSULTACJĄ FIZJOTERAPEUTYCZNĄ

Zapis na pierwszą wizytę odbywa się poprzez kontakt telefoniczny. Rekomendujemy wiadomości sms ponieważ w tym czasie możemy przyjmować pacjentów.
W takiej informacji prosimy zawrzeć możlwe dla Państwa dni i godziny w jakich mogłaby odbyć się wizyta. W przypadku wolnych terminów będzie wyznaczany pierwszy możliwy dopasowany do Państwa dyspozycji. W razie nagłych sytuacji bólowych albo potrzeby szybkiej konsultacji jest możliwość umówienia tzw. wizyty na cito bez czekania na odległy termin.

PACJENT DOROSŁY

Na pierwszej wizycie przeprowadzamy dokładne badanie diagnostyczne w celu znalezienia przyczyny bólu oraz zaplanowania fizjoterapii. Odpowiadamy na wszystkie nurtujące Państwa pytania. Przeprowadzamy wywiad chorobowy, badanie funkcjonalne, uzupełnieniem może być zapoznanie się z badaniami obrazowymi ( zachęcamy do zabrania ze sobą jeśli takie badanie było wykonane np. RTG, TK (tomografia komputerowa), MRI (rezonans magnetyczny). Wizyta trwa do 40 minut. Wszystko zależy od tego jak długa jest historia choroby pacjenta oraz stopień zaawansowania problemu. Jeśli bardzo długa i złożona jest historia choroby pacjenta z jaką ma się zapoznać fizjoterapeuta podczas takiej wizyty terapia może się nie odbyć. Jeśli zależy Państwu by wizyta odbyła się od razu po konsultacji prosimy to nadmienić podczas umawiania wizyty. Wtedy ustalane są dwie wizyty następujące po sobie.
Prosimy mieć na sobie wygodny strój który nie będzie krępował ruchów, obuwie na zmianę nie jest wymagane. Jeśli jest to możliwe prosimy nie zażywać leków typu NLPZ, chyba, że stan tego wymaga i jest konieczny aby przybyć na wizytę.

DZIECKO

Jeśłi mają Państwo obawy co do tego czy dziecko ma prawidłową postawę warto umówić się na pierwszą wizytę mająca na celu sprawdzenie postawy dziecka która trwa
do 20 minut. Badanie polega na oglądaniu i przedstawieniu oceny rodzicowi. Jest to tzw. badanie przesiewowe.
Dziecko badane jest w bieliźnie. Podczas badania rodzic, opiekun przebywa w gabinecie. Po badaniu rodzic może otrzymać kartę badania z diagnozą. Jeśli w badaniu zostanie stwierdzona wada postawy fizjoterapeuta wyjaśni jakie działania można wdrożyć w celu korekcji, oraz jeśli rodzic będzie zainteresowany może podjąć leczenie w naszym gabinecie. Kolejnym krokiem jest umówienie się na rozszerzoną diagnostykę i naukę pierwszych ćwiczeń korekcyjnych.

Jeśli została stwierdzona już wada postawy/ skolioza lub chcą Państwo od razu umówić się na pierwszą wizytę celem leczenia dalszego w gabinecie od razu umawiamy na dłuższą wizytę zwaną -  konsultacja fizjoterapeutyczna - wizyta płatna, czas wizyty do 40 minut.  Podczas takiej wizyty odbywa się wywiad z rodzicem, zebranie historii chorobowej pacjenta i dalsze badanie oglądaniem rozszerzone o dokładną diagnostykę potrzebną do zaplanowania fizjoterapii. Na podstawie zebranych podczas wizyty informacji ustalamy z jaką częstotliwością pacjent powinien uczęszczać na wizyty fizjoterapeutyczne. Najczęstsza częstotliwość z jaką uczęszczają pacjenci WADY POSTAWY/SKOLIOZY to raz w tygodniu.  Po takiej wizycie pacjent może umówić się na kolejną wizytę jaką jest instruktarz ćwiczeń do wykonywania w domu i potem na dalsze wizyty.

NIEMOWLĘTA

Podczas pierwszej konsultacji fizjoterapeutycznej która trwa do 40 minut po przeprowadzonym wywiadzie z rodzicem dziecko jest sprawdzane pod kątem czy rozwój przebiega prawidłowo oraz jeśli to potrzebne uczymy prawidłowej i przyjaznej pielęgnacji, która wpłynie na dalszy rozwój dziecka. W razie potrzeby zalecamy odpowiednie ćwiczenia i planujemy kontrole fizjoterapeutyczne a gdy pojawią się wątpliwości kierujemy do odpowiednich specjalistów. WIęcej informacji znajdą Państwo w zakładce oferta.

Więcej na temat fzijoterapii dzieci w zakładce oferta > fizjoterapia dzieci lub > fizjoterapia niemowląt